PDA

View Full Version : Continu "connection has been lost"

ConValesco
04-03-2007, 11:04
Hallo allemaal,

sorry dat ik een nieuw topic over een bestaand onderwerp start, maar een oplossing staat nergens tussen.

Na veel moeite lukt het nu bijna elke keer om in te loggen op de server, maar zodra de game is gestart en ik met mijn huurauto richting makelaar rijdt, verschijnt de melding "The Network Connection has been lost". Daarna keert het spel terug naar het hoofdmenu. Dit gebeurt soms direct, soms na 1 minuut rijden.

Ik heb een standaard ADSL lijn. 3mb down/512kb up en voorzover ik weet geen poorten speciaal voor gamespy opgen gezet. Kan dat het zijn? zo ja, wat moet ik dan instellen? zo nee, zijn er anderen met hetzelfde probleem of zijn er mensen met een oplossing

Alvast reuze bedankt

Groetjes

CamelNLD
04-03-2007, 12:02
In de readme.txt staan wel een aantal poorten die je open moet zetten. (zo uit mijn blote hoofd dat ik dat eens gezien heb)

ConValesco
04-03-2007, 14:14
In de readme.txt staan wel een aantal poorten die je open moet zetten. (zo uit mijn blote hoofd dat ik dat eens gezien heb)

IV. GameSpy Firewall Ports

When you play on a system that is behind a firewall or proxy, certain ports may need to be opened to connect to multiplayer games.

You must be able to access these external ports:

UDP 8880->8889
UDP 8890
UDP 27000->30000
TCP 6667
TCP 27000->30000
You have to open the following local port: TCP8889
Ports 17475 and 9961 (TCP/UDP) must be opened.

Dit zijn die poorten, maar het is voor meerdere interpretaties vatbaar. Ik heb nu op mijn router UDP poort 8880 t/m 8890 en 27000 t/m 30000 opengezet. Voor TCP heb ik op mijn router poort 6667 en 27000 t/m 30000 opengezet.

In windows Firewall heb ik de poorten 17475 en 9961 voor UDP en TCP opengezet en voor TCP ook nog 8889.

Dit verhelpt het probleem echter niet, ook het uitschakelen van de windows Firewall helpt niet..... Ik kan nu niet eens meer inloggen.

WIE HELPT ME HIER MEE.. ENORM BEDANKT !!!

Groetjes

nightraider
05-03-2007, 01:40
hey,

ik heb ongeveer een soortgelijk probleemke...namelijk:

ik kan online spele maar ik heb tot nog toe geen enkele andere speler tegengekome...en als ik op pause duw zie ik links bove :tdu servers available...

nu...ik kan sommige multiplayer races op men kaart zien maar er is nooit iemand op...

en dan krijg ik ook om de 45 minute of zo een berichtje: 'tdu servers are not available at this moment...please try again later'...

heel vreemd...zou kunnen aan mijn poorten liggen maar ik heb geen verstand hoe ik die open moet zette...:S

iemand die me kan helpe?

MrMicMac
06-03-2007, 14:16
als je nog maar helemaal in het begin van het spel zit is het normaal dat je dit bericht je krijgt (TDU server currently not available... ofzoiets) eens je verder zit zal dit bericht veel minder komen...